INFLUENCER RELATIONS

Emirates

Emirates uses influencers to position itself as one of the world’s leading and most innovative airlines. Its most important multipliers include the pilot Patrick who, in addition to aviation, also specializes in fashion, fitness and lifestyle. Emirates invited him on an exclusive business class flight to Mauritius and to the lounges in Dubai and Frankfurt. The result: 56 Instagram stories about the lounge, on-board experiences and spa showers on board the Emirates’ flagship A380. Additional coverage: Instagram posts, a Facebook post, an 18-minute YouTube video about his trip and an extensive blog post about the flight and the stopover in Dubai.

DAIOS COVE_Justus Hansen (1)
DAIOS COVE_Kristin Hesse

DAIOS COVE

For the five-star resort DAIOS COVE, Wilde & Partner organized three trips with renowned influencers from the Land Rover Experience Tour 2018. The aim was to promote offers for off-road tours with Land Rover convertibles and the special features of the luxury resort on Crete to all DAIOS COVE guests. The influencers Lena Terlutter, Kristin Hesse and Justus Hansen studied the situation on site and shared their impressions through numerous Instagram posts, stories and blog entries. In total, a range of approx. 850,000 readers and over 80 publications were achieved. Copyright: Kristin Hesse. 

B&B Hotels

Die B&B HOTELS GmbH ist eine Tochter der französischen Kette Groupe B&B Hôtels mit über 400 Hotels in Europa und bietet mit über 100 Hotels mehr als 10.600 Gästezimmer in ganz Deutschland.

Die Hotelgruppe sollte als perfekte Übernachtungsmöglichkeit bei einer jüngeren Zielgruppe positioniert werden. Hierfür wurde eine individuelle Influencer-Reise mit dem Reiseblog www.lilies-diary.com umgesetzt. Die Bloggerin, Christine Neder, war mit dem Auto auf dem Weg von Berlin nach Portugal, um dort den Sommer zu verbringen.

Auf der Strecke wurden verschiedene Zwischenstopps eingelegt und Christine hat in diversen B&B Hotels übernachtet und hat ihren Followern zwei wichtige Aspekte demonstriert: B&B Hotels sind flächendeckend in jeder Stadt zu finden und B&B Hotels eignen sich hervorragend für einen kostengünstigen und  kurzen Zwischenstopp mit dem der Urlauber noch genug Geld für die „eigentliche“ Reise übrig hat. Resultat: 5 Blogposts, 5 Facebookposts, 5 Tweets, 5 Posts auf google+ zur Suchmaschinenoptimierung, 3 Instagram Posts sowie die Integration von B&B HOTELS auf dem Vlog von Lilies Diary.

Die Follower reagierten positiv: Die Blogartikel wurden innerhalb weniger Wochen über 10.000 Mal aufgerufen und überdurchschnittlich viele Kommentare und Reaktionen wurden durch die Social Media Posts erzeugt.

https://www.lilies-diary.com/passau-reisetipps/reisetipps/

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